Τηλεδιάσκεψη στη Λετονία για το μεταναστευτικό με τη συμμετοχή του Γ.Γ Δημόσιας Υγείας κ. Ιωάννη Μπασκόζου.
21 Απριλίου 2015
Γραφείο Τύπου
Υπουργού Υγείας
Αθήνα, 21 Απριλίου 2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με πρωτοβουλία του Υπουργού Υγείας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή , διεξήχθη σήμερα εκτάκτως στη Ρίγα της Λετονίας συζήτηση για το ζήτημα της εισροής προσφύγων -κυρίως από την Συρία- στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε συνέχεια της συζήτησης αυτής , διεξήχθη τηλεδιάσκεψη υπό την εποπτεία της Επιτροπής Υγειονομικής Ασφάλειας της Ε.Ε και μετείχαν η Ελλάδα – Κύπρος- Μάλτα – Ιταλία.
Το Υπουργείο Υγείας της Ελλάδος εκπροσώπησε ο Γ.Γ Δημόσιας Υγείας κος Ιωάννης Μπασκόζος.
Στην συζήτηση τέθηκε το θέμα της δημιουργίας δομών υποδοχής και φιλοξενίας των προσφύγων , οι οποίοι θα είναι συμβατοί με τους όρους Υγειονομικής Ασφάλειας της Ε.Ε , ενώ παράλληλα θα σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και τα διεθνώς κατοχυρωμένα ανθρώπινα δικαιώματα. Η πρόταση έτυχε θετικής ανταπόκρισης.
Εν συνεχεία τέθηκε το ζήτημα της ποιοτικής αναβάθμισης των δομών Υγείας στις τοποθεσίες υποδοχής των προσφύγων ( Νησιά Βορείου και Νοτίου Αιγαίου- Κρήτη) με στόχο την βέλτιστη εξυπηρέτηση των αυξανόμενων αναγκών περίθαλψης και την προστασία του υφιστάμενου πληθυσμού των περιοχών αυτών. Το θέμα έγινε επίσης κατανοητό από τους εταίρους .
Επιπρόσθετα ζητήθηκε η συνδρομή στο επίπεδο της επικοινωνίας και ενημέρωσης του γενικού πληθυσμού στο θέμα των προσφύγων και η αλληλεγγύη των εταίρων στη σημαντική αυτή πρόκληση που αντιμετωπίζει η Ε.Ε και οι χώρες υποδοχής προσφύγων.
Ζητήθηκε από πλευράς Ε.Ε να κατατεθούν άμεσα γραπτώς οι προτάσεις αυτές κοστολογημένες ενώ παράλληλα υπήρξε η δέσμευση ότι θα υπάρξει επικοινωνία τις επόμενες ημέρες.

